Pages: 1 2

Proč chodit v šestinedělí na procházky?

Přírodním zdrojem vitamínu D je sluneční záření. Vystavení celého těla slunečnímu zařízení údajně odpovídá 10 000 IU vitamínu D, což je 25x více než je doporučená dávka pro dospělého. Vitamínem D ze slunečního záření se nicméně nemůžete předávkovat, protože slunce vitamín D nejen vytváří, ale i rozkládá, a udržuje tedy zdravou rovnováhu.6

4. Rozhýbejte se

Na procházce nemusíte běhat, úplně stačí, když půjdete svižnější chůzí než obvykle. Za chvilku vám začne silněji bušit srdce. Během 10-15 minut se zrychlí váš krevní oběh o celých 50 %!  Do mozku tedy začne proudit více krve, což ho povzbudí k větší činnosti a zlepší se schopnost myšlení a koncentrace. Chůzí také v těle uvolníte některé látky jako při stresu, ale namísto zvýšeného napětí a podráždění vás příjemně nabudí.7Procházka

Stačí jen 20 minut pětkrát týdně a výsledky byste na sobě měla brzy pozorovat. Účinky jsou až zázračné. I mírné cvičení jako je chůze vám údajně mohou přidat několik let života. Mimo jiné si tím snížíte riziko:

  • kardiovaskulárních onemocnění,
  • mozkové mrtvice,
  • cukrovky,
  • vysokého krevního tlaku,
  • osteoporózy,
  • nespavosti,
  • obezity,
  • rakoviny prsu.8

5. Navažte kontakt se svým okolím a přírodou

S malým miminkem můžete poměrně záhy nabýt pocitu sociální izolace. Aktivně proti němu můžete bojovat třeba tím, že na procházku přizvete své kamarádky nebo příbuzné. I kdybyste ovšem vyrazila sama, uvidíte, že i pohled na naprosté cizince vás zase trošku víc zařadí do společnosti. Navíc po cestě nejspíš zažijete nebo uvidíte něco nového, takže budete mít i nová, nedětská témata, až se zase uvidíte se svými bezdětnými kamarádkami.Les

Nezapomeňte také alespoň jednou za čas zamířit mimo civilizaci, do přírody. Kromě toho, že si dopřejete úžasného vzduchu, si tím také nabijete baterky. Je totiž prokázáno, že pobyt v přírodě výrazně snižuje pocity únavy a vyčerpání. Jak říká Richard Ryan, profesor psychologie na University of Rochester: „Příroda je pohonem pro duši.“9

Takže vypněte počítač a vyražte ven! Třeba se tam potkáme 🙂 


¹ Lam, R. W. – Levitt, A. J. a kol.: Efficacy of Bright Light Treatment, Fluoxetine, and the Combination in Patients With Nonseasonal Major Depressive Disorder: A Randomized Clinical Trial, in: JAMA Psychiatry, 2016, roč. 73, č. 1, s. 56-63. Další informace o světelné terapii může najít na stránkách University of British Columbia.

² Brownová, M. A. – Robinsonová, J.: Body blues, BETA, 2004.

³ Tamtéž.

4 Tamtéž.

Tamtéž.

Tamtéž.

Tamtéž.

Tamtéž.

University of Rochester: Spending Time in Nature Makes People Feel More Alive, Study Shows, 2010.

 

(Čteno 8,037x)
Líbil se Vám článek? Sdílejte 🙂

You may also like...