Jáhlovo-dýňová polévka plná vitamínů a minerálů

Ne vždycky máte čas dělat si v šestinedělí vývary, ať už třeba ze slepice nebo kapra. Já jsem ho neměla celé šestinedělí ani jednou. Pokud chcete rychlou polévku, která ale zároveň doplní vitamíny a minerály, vyzkoušejte tento recept.

Jáhlovo-dýňová polévka zabere jen o něco více času než polévka instantní. Zhruba 15-20 minut za předpokladu, že máte předpřipravenou dýni. Za to je ale výživnější.

Dýně hokaido, se kterou počítá původní recept, obsahuje mimo jiné vlákninu, která určitě potěší vaši střevní mikrobiotu (něco málo k důležitosti vlákniny tady), vitamíny skupiny B, beta-karoten, vápník, železo a draslík. Můžete ale vyzkoušet i další odrůdy dýně, fantazii se meze nekladou. Živiny v nich najdete taky 🙂

Dýně hokaido

Ingredience

  • 1-2 polévkové lžíce umytých a spařených jáhel
  • 1 mrkev
  • 1 cibule
  • neoloupaná, ale naporcovaná dýně hokaido
  • 1 čajová lžička oleje (olivový, popř. máslo)
  • sůl
  • popř. zelená nať

Vzhledem k tomu, že se dýně nemusí loupat, volte bio kvalitu. Původní recept doporučuje jen 3-4 plátky dýně, já navrhuji nešetřit.

Pokud se bojíte toho, že cibule bude miminko nadýmat, nebo už s ní máte neblahé zkušenosti, vynechte ji. Stejně jako v případě česneku je to ovšem ryze individuální. Jsou děti, kterým vůbec nevadí.

Postup

Na oleji krátce osmahnete spařené (nevařené) jáhly. Pak je zalijete vodou a přidáte špetku soli, na kolečka nakrájenou cibuli, mrkev a kousky dýně hokaido. Povaříte jen krátce, do změknutí zeleniny.

Pak do polévky přidáte lžičku oleje pro správné vstřebávání vitamínů rozpustných v tucích a podle chuti také zelenou nať.

Dobrou chuť!Dýňovo-jáhlová polévka

Zkusili jste přípravu jáhlovo-dýňové polévky? Dejte nám vědět, jak vám chutnala!


Původní recept najdete v knize MUDr. Judity Hofhanzlové Zdraví pro ženu a dítě přírodními prostředky (nakladatelství Alternativa, 2002), s. 55.

(Čteno 230x)
Líbil se Vám článek? Sdílejte 🙂

You may also like...

error: Obsah si chráníme:)